Ettevõtjad, kes on vastutavad
organisatsiooni toimimise eest peavad arvestama sellega, et
organisatsioon ei toimi ilma tagasisidet andmata. Tuleb mõelda
suurelt ning paika panna sihid, kuhu on soov jõuda. Selleni
jõudmiseks tuleb võib-olla ühendada mitu ettevõtet, kas siis
ostmise või liitmise läbi.
Selleks, et organisatsioon toimiks on
vaja mõelda n-ö väljaspool kasti. Sellest ainult ei piisa, kui
organisatsioon seesmiselt töötab. Lisaks töötajatele on tähtsad
kliendid, investorid, ajakirjanikud, reporterid, toode ise jne.
Mõelda, et meedia ei kajasta firmade tagasilööke/edulugusid on
vale. Kindlasti eriti suurfirmade puhul tuleks hoida häid suhteid
pressiga. Vajadusel anda intervjuusid ning kirjutada pressiteateid.
Väikseimgi möödapanek võib ettevõtte reputatsiooni maatasa teha.
Maine halvenemisega kaasneb investorite mure oma investeeringu pärast
ning võib juhtuda, et firma jääb rahalisest toetusest ilma.
Niimodi võibki alata ettevõtte lagunemine. Samuti ei tohi unustada
töötajaid. Nemad on inimesed, kes on firmale kõige lähemal,
näevad-kuulevad õnnestumisi/ebaõnnestumisi esimestena. Koju minnes
võivad nad arutada probleeme kodustega, kes kasvõi kogemata võivad
neist rääkida oma sõpradele ja tuttavatele, kes omakorda võivad
seda levitama hakata. Seega tuleb hoolitseda, et töötajad oleksid
rahulolevad, töötingimused head ning probleemide korral võimalus
piisavalt infot saada, kuidas edasi toimida. Ära ei tohi unustada ka
toodet, mida firma müüb, promob või valmistab. Halva kvaliteedi
puhul pettuvad kliendid, kes ei pruugi enam selle ettevõtte poole
pöörduda. See võib ka kaasa tuua maine languse. Kõik on omavahel
seoses, ei tohi ära unustada ühtki pusletükki.
No comments:
Post a Comment