Sunday, December 2, 2012

18.03.2010 tegi kaubalennuk hädamaandumise Ülemiste järvele. Rein Loik Tallinna lennujaamast ütles Postimees.ee'le, et tegemist oli DHLi kaubalennukiga, mis oli just saabunud Helsingist ning soovis maanduda (Postimees.ee, 2010). "Esialgsetel andmetel ei saanud lennuk esimesel katsel Tallinna lennuväljale maanduda, kuna üks lennuki telik ei tulnud välja. Teisel ringil tekkinud mootoriprobleemide tõttu tegi lennuk hädamaandumise Ülemiste järve jääle," kinnitas majandusministeeriumi pressiesindaja Kalev Vapper ütles ERRi uudisteportaalile (ERRi uudisteportaal, 2010). Sellest on arusaada, et Tallinna lennujaam ei salga juhtunud, ollakse avatud ning suheldakse avalikkusega.
Siseminister Marko Pomerants rääkis valitsuse pressikonverenstil päästeameti peadirektor Kalev Timbergi sõnadele tuginedes, et kaubalennuki pardal oli umbes kolm tonni kaupa ja sama palju kütust (ERRi uudisteportaal, 2010). Uut infot saades edastati see koheselt, et ei tekiks teadmatust.
Pomerantsi kinnitusel võtsid päästeametnikud kasutusele meetmed, et kütus ei valguks laiali ega satuks jääle. Tema sõnul moodustati sündmuskohale kütuse lõpliku ümberpumpamise organiseerimiseks staap. Pomerantsi kinnitusel ei ole joogiveele hetkel ohtu. Tallinna kriisireguleerimismeeskonna juhi, abilinnapea Deniss Boroditši sõnul jälgib AS Tallinna Vesi olukorda sündmuspaigal. (ERRi uudisteportaal, 2010.) Kõige tähtsam küsimus inimeste jaoks- kas vesi on puhas, sai ilusti vastuse. Minu meelest oli see väga õige, sest mitte teadmine tekitab paanikat ning külvab segadust. Kuna sündmuskohale kogunes palju pealtvaatajaid, tekkisid ummikud lisaks oli maas ka paks lumi, mis veelgi raskendas lennuki jäält ära toimetamist.
Tallinna Lennujaama juht Rein Loik ütles, et lennujaama päästjad olid valmistunud juhtumiks, kui lennuk peaks Ülemiste järve maanduma, vahendab ERR Uudised. Ta märkis, et lennujaama päästemeeskond on läbi mänginud mitmeid võimalikke lennuõnnetuste stsenaariume. "Ka järve stsenaarium on sellel tasandil läbi mängitud, et meil on olemas järvest päästmiseks spetsiaalsed kaatrid ja osa meie päästjatest on saanud spetsiaalse tuukrialase väljaõppe. Meil on olemas varustus," rääkis Loik. (ohtuleht.ee, 2010.) 19. märtsi õhtuks oli kaitseväe rasketehnika kaldale tõmmanud Ülemiste järve jäässe vajunud Poola transpordilennuki AN-26. Siseminister Marko Pomerants ütles hädamaandunud lennukiga tegelevate päästjate kiituseks, et tööga on hoolimata erivahendite puudumisest korralikult hakkama saadud. Päästeameti endise juhi Mati Raidma kriitikale erivahendite puudumise kohta vastas Pomerants, et absoluutselt kõigeks ei saa kunagi valmis olla. „Sellist aega ei hakka kunagi olema, kus riigil on laos seismas hunnik jämedat trossi, et äkki läheb 40 aasta pärast jälle vaja. See oleks ebaotstarbekas,” teatas siseminister. (epl.ee, 2010.) Kriisi vältel uuendati koguaeg infot ning kriisi lõppedes võeti see kokku, tänati päästjaid ning põhjendati miks erivahendid puudusid.
Minu arust saadi kriisi ohjamisega hästi hakkama. Ei hakatud salgama, et lennuk on järve jääl. Samuti öeldi selgelt välja, et kütuse likvideerimiseks tehakse kõik, mis võimalik. Terve aeg oldi avatud ning lähtuti ka kriisi kommunikatsiooni põhimõtetest. Saadi aru, kellega mis ajal ühendust pidi võtma ning kuidas käituda mingil ajahetkel. Info uuenes pidevalt ning lennuki teisaldamisel järvelt võeti kogu situatsioon kokku ning tänati neid, kes olid abiks. Usun, et see sündmus oli õnnetus ning ei olnud Tallinna lennujaama süü. Kuidas nad olekski saanud ettenäha seda, et telik ei avane. Kommunikatsioon oli usutav ning ei tekkinud kahtlust, et midagi oleks püütud varjata või maha salata. Samuti praegu, paar aastat hiljem oli info kättesaadav interneti vahendusel. Selleks, et natukene illustreerivamaks teksti teha on üks link, kust on võimalik vaadata ka pilte: http://www.epl.ee/news/online/fotod-hadamaandunud-lennuk-vajumas-ulemiste-jarve.d?id=51193551.




Materjalid:

No comments:

Post a Comment